Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення

Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення

У своїй роботі ми виходимо з чудових слів Софії Русової: «Не сама дитина має пристосовувати себе до наших методів, а навпаки, наші методи мають бути пристосовані до кожної дитини». Саме тому керівник гуртка «Словничок» Гриненко Олена Миколаївна у своїй діяльності використовує багату палітру різноманітних інноваційних технологій, спрямованих на розвиток мовлення дітей.

Ігровий самомасаж – це унікальна тактильна гімнастика, завдяки якій в мозок надходить потужний потік імпульсів від рецепторів, розташованих у шкірі. Він активізує кровообіг в області органів артикуляційного апарату, підвищує функціональну діяльність мозку, тонізує весь організм. Застосування самомасажу значно підвищує ефективність роботи з розвитку мовлення дітей.

Артикуляційна гімнастика з елементами біоенергопластики.

Артикуляційна гімнастика включає вправи на відпрацювання певних положень губ, язика, м᾿якого піднебіння, необхідних для правильного вимовляння звуків різних фонетичних груп.

Біоенергопластика – це з’єднання рухів органів артикуляційного апарату з рухами кисті руки. Сприяє розвитку артикуляційної, пальчикової моторики, вдосконаленню координації рухів, розвитку пам᾿яті, мислення, підвищує інтерес дітей до виконання артикуляційних вправ. Крім того, біоенергопластика у поєднанні з артикуляційними вправами дозволяє значно швидше сформувати у дітей кінестетичні відчуття положення органів артикуляційного апарату.

Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення
Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення
Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення

Фонетична ритміка є ефективною технологією розвитку мовлення дітей. Сутність означеної технології: дітям пропонують для відтворення різні види рухів і їх комбінації. Фонетичну ритміку можна застосовувати з дітьми починаючи з 3-х років. Вона корисна абсолютно всім дітям.

Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення

Пальчикова гімнастика сприяє розвитку мовлення дітей. У головному мозку людини центри, відповідальні за мовлення і рухи пальців рук, розташовані дуже близько. Стимулюючи дрібну моторику і активізуючи тим самим відповідні відділи мозку, ми активізуємо і сусідні зони, що відповідають за мовлення. Тобто, розвиваючи пальчики дитини, ми допомагаємо їй оволодівати мовленням.

Інновації у практиці навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення

Застосування означених технологій значно підвищує ефективність роботи з розвитку мовлення дітей.