Європейський вибір України зумовлено її геополітичним положенням та спільною історією формування і розвитку європейської культури. Однією з основ державної політики України на шляху до Європейського Союзу та формування нової політики Європейського Союзу щодо України є інформування населення про історію Євросоюзу, економічне співробітництво з державами – членами Європейського Союзу, стандарти життя в європейських країнах, правовий та соціальний захист населення.
Метою роботи гуртка є вивчення основних особливостей виникнення, розвитку і трансформації європейської інтеграції, проблем і тенденцій її розвитку, сучасної співпраці України з країнами Європейського Союзу, головних проблем і перспектив її вступу до ЄС.
Завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
─ пізнавальної, яка спрямована на оволодіння знаннями з розвитку європейських інтеграційних процесів, утворення Європейського Союзу, процесів його розширення і трансформації; основних моделей європейської політичної системи;
─ практичної, яка передбачає участь в програмах молодіжного обміну, листування з молоддю Європи, виконання спільних проектів; організація заходів з поширення інформації про Європейський Союз, європейські організації, європейську спільноту; формування комунікативних навичок, навичок самостійного навчання, збору та критичного аналізу необхідної інформації; підвищення рівня володіння інформаційно-комунікаційними і комп’ютерними технологіями;
─ творчої, яка забезпечує розвиток творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння навичками виконання колективних та індивідуальних проектних робіт під час реалізації практичної частини змісту програми;
─ соціальної, яка сприяє формуванню готовності до свідомої участі в суспільному житті держави; розвиток гармонійної людини з активною громадянською позицією, виховання почуття патріотизму, любові до рідного краю, гуманного ставлення до навколишнього середовища.
У результаті освітньої діяльності здобувачі освіти мають застосувати загальнонаукові логічні методи; порівняння, спостереження, вимірювання, експеримент; контент-аналіз, івент-аналіз, когнітивне картирування; кореляційні; моделювання; структурно-функціональний аналіз; систематизацію (групування, класифікації, типології); таксонування (районування, зонування, ареалів); картографічних. Для ефективної освітньої діяльності надзвичайно важливим є інтенсивна самостійна робота з різноманітними джерелами інформації: збірниками документів, законодавчими актами, підручниками, навчальними посібниками, енциклопедіями, словниками, науковими монографіями та статтями, науково-популярною літературою тощо.