Історія палацу

Донецький обласний палац дитячої та юнацької творчості був заснований у 1982 році у місті Донецьк  та успішно працював до 2014 року.

В 2015 році Донецький обласний палац дитячої та юнацької творчості був переміщений в місто Слов’янськ, де відновив навчально-методичну і виховну роботу з позашкільної освіти в Донецькій області.

В процесі «відродження» була відновлена взаємодія з 36 закладами позашкільної освіти художньо-естетичного напряму області. Це дало змогу координувати діяльність позашкільних закладів Донеччини, надавати методичну та інформаційну підтримку, проводити обласні етапи всеукраїнських фестивалів, обласні конкурси і огляди художньої самодіяльності, концертні програми, художні виставки, організовувати семінари, майстер-класи, тренінгові заняття, практикуми. Зараз в області у позашкільній освіті функціонує 76 позашкільних закладів, з них 37 – палаци (будинки, центри) дитячої творчості.

Сьогодні Донецький обласний палац дитячої та юнацької творчості об’єднує близько 3500 вихованців віком від 4 до 20 року, які займаються у 64 гуртках. Гуртки працюють на базах навчальних закладів у міст та районів області.

Вихованці мають змогу отримувати позашкільну освіту за наступними напрямами:

  • художня творчість,
  • образотворче мистецтво та декоративно-прикладна творчість,
  • «Школа раннього гармонійного розвитку дитини «Радість»,
  • гуманітарно-науково-технічний відділ.

Діяльність Палацу направлена на виховання всебічно розвиненої високоморальної особистості, найповнішого розкриття її задатків і нахилів, створення умов для розвитку й підтримання талантів та обдарувань. Цьому сприяє участь вихованців у різноманітних проектах, персональних виставках, конкурсах, фестивалях, концертах, спортивних змаганнях, наукових дослідженнях.

У зв’язку із віддаленістю міст Маріуполя, Курахово, смт. Мангуш, Микольського та Волноваського районів тощо, від місць проведення обласних фестивалів та конкурсів, у 2016 році запроваджено проведення заходів окремо в південному та північному окрузі.

Загальна кількість учасників в обласних масових заходах (обласні етапи Всеукраїнських та Міжнародних фестивалів та конкурсів, концерти та свята, обласні акції та інше) за період відновлення становить 24104 дитини.

За результатами заходів від Донецької області делегуються конкурсанти та направляються роботи переможців обласних етапів для участі у Всеукраїнських та Міжнародних фестивалях та конкурсах, а саме: «Пiсня над Бугом», «Маски Мельпомени», «Струни душі», «Весна у «Київській Русі», «Знай i люби свiй край», «Смарагдові витоки», «За нашу свободу», «Падіюн-Євро-Данс», «Натхнення Хортиці», «Сурми звитяги» тощо. Сьогодні  обдарована учнівська молодь Донецької області має в своєму «кошику» 38 – перших, 20 – других та 23 – третіх місць.

Важливим напрямом діяльності в області є робота з дітьми з особливими потребами та дітьми пільгових категорій. У Донецькій області проводяться фестивалі, огляди, конкурси та виставки: «Дерзайте, ви талановиті!», «Повір у себе!», «Дерзай, малюк!», «Ми усе можемо» тощо.

Донецька обласна рада старшокласників ефективно взаємодіє з представниками лідерського руху міст та районів, координує роботу в рамках реалізації проектів, рекомендованих Всеукраїнською радою старшокласників:

  • «Схід та Захід- разом!» (в рамках проекту «Рух лідерів +»);
  • Всеукраїнська екологічна ініціатива «Зробимо Україну чистою»;
  • Патріотичного спрямування «Лідер-патріот своєї країни»;
  • «Ми – разом» (підтримка дітей з особливими потребами).

Донецька обласна рада лідерів в 2017 році прийняла естафету учнівської молоді «Прапор доброчинності» від своїх колег з Києва в знак підтримки та відзнаки активної участі учнівського самоврядування. «Прапор доброчинності» об’єднав учнівську молодь області навколо спільної ідеї творити  добрі справи.

Донецький обласний палац дитячої та юнацької творчості, як осередок реалізації завдань позашкільної освіти, разом з навчальними закладами, засобами масової інформації, пресою, громадськими організаціями, асоціаціями реалізують державну політику в галузі освіти, і сприяють розвитку творчої особистості, забезпечують визначення стратегічних напрямів розвитку позашкільної освіти відповідно до соціальних, економічних, культурних, дозвіллєвих умов життєдіяльності та життєтворчості суспільства.