Дослідницько-експериментальний напрям

сприяє залученню   вихованців до науково-дослідницької, конструкторської, експериментальної та винахідницької роботи в різних галузях науки і техніки, а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку й підтримки юних талантів та обдарувань.

Гурток «Українська мова»

Сушко Оксана Іванівна гурток "Українська мова"

Керівник гуртка: Сушко Оксана Іванівна (кандидат філологічних наук)

Вихованці гуртка: учні 9-11 класів

Місце роботи гуртка: Олексієво-Дружківська СЗОШ-І №13

Творче кредо керівника: “Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити” (В.О. Сухомлинський)

Графік роботи гуртка:

Вівторок: 16:10-18:10

Середа: 16:10-18:10

Четвер: 15:50-17:50

П’ятниця: 15:50-17:50

Субота: 12:00-16:10

Інформація про гурток:

“Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова – це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам’ять, найцінніше надбання віків, мова – це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.” Олесь Гончар

Досягнення

За відносно нетривалий період роботи вихованці гуртка досягли певних успіхів, а саме:

− брали активну участь у загальношкільних виховних заходах: «До тебе я, Тарасе, йду», «Мова – то предків надбання, мова – багатство моє», «Та не можуть душу зігрівати, ті, що не палають, не горять»;

− долучилися до організації віртуальної виставки нових надходжень «Куферок особливих книг»;

− підготували для учнів молодших класів віртуальну подорож «Країна, яку я мрію відвідати»;

− були учасниками Всеукраїнського фестивалю «Єдина родина» (конкурс читців);

− брали участь у міських заходах із нагоди 200-літньго ювілею Михайла Петренка, виступивши з літературно-мистецькою композицією «Блакитне небо Михайла Петренка» перед мешканцями і гостями Слов’янська;

− брали участь у П’ятих Всеукраїнських молодіжних Ольжичевах читаннях (м. Миколаїв), де успішно захистили свої творчі проекти, а також виступили перед учасниками цього заходу з композицією «Щира мамина молитва як оберіг від ворожої кулі», присвяченою воїнам АТО;

− активно долучалися до науково-пошукової роботи, захищаючи власні праці, подані на конкурс МАН, а також через публікації своїх статей у збірці «Пошуки. Знахідки. Відкриття!» (укладеною за ухвалою науково-методичної ради Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості);

− власні бачення наповнення поняття рідна мова окремих вихованців було включено в доповідь «Функціонування української мови на Донеччині», оприлюдненої керівником гуртка під час вебінару «Рідномовна і багатомовна освіта в контексті сталого розвитку суспільства», ініційованого Національною Академією педагогічних наук України, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих, кафедрою юнеско «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», всеукраїнським товариством «Просвіта» імені Тараса Шевченка (лютий, 2018 р.).


Гурток «Літературна творчість»

Жижченко Л.Б. Гурток Літературна творчість

“Наша мова – то і є одежа нашого духу, або ще краще – яскравий вираз всього того, що нас вражає, що ми почуваємо, про що думаємо-гадаємо, того, що ми зовемо духом або душею.” 

Панас Мирний

Керівник гуртка: Жижченко Лариса Борисівна (кандидат філологічних наук)

Вихованці гуртка:  учні 8-11 класів

Місце роботи гуртка:  Комунальний заклад «Билбасівська опорна ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Творче кредо керівника: Література вчить, як на світі жить

Графік роботи гуртка:

Понеділок: 14:30-18:35

Середа: 14:30-18:35

Субота: 10:00-14:05

Інформація про гурток:

Вихованці гуртка «Літературна творчість» беруть активну участь у громадському житті центру дитячої та юнацької творчості. Регулярно проводяться інтелектуальні вікторини, на яких демонструють свої знання з української літератури. Яскравим показником науково-дослідницької діяльності є виступи вихованців на щорічній конференції «Пошуки. Знахідки. Відкриття», яка проводиться при Донецькому центрі дитячої та юнацької творчості.

Для розвитку творчих здібностей проводяться заняття «У майстерні письменника», на яких розглядаються кращі твори з доробку майстрів слова (класиків чи письменників-сучасників) або ж організовуються зустрічі з поетами, прозаїками, драматургами.


Гурток «Українська мова»

Гурток «Українська мова» Полякова Т.В.

“Мова – це наша національна ознака, в мові – наша культура, сутність нашої свідомості.”

Іван Огієнко

Керівник гуртка: Полякова Тетяна Василівна (кандидат філологічних наук )

Вихованці гуртка:  учні 8-11 класів

Місце роботи гуртка: Комунальний заклад «Билбасівська опорна ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Творче кредо керівника: “Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити” (Василь Сухомлинський)

Графік роботи гуртка:

Понеділок: 14:30-18:35

Середа: 14:30-18:35

Субота: 10:00-14:05

Інформація про гурток:

Вихованці беруть активну участь у громадському житті обласного палацу дитячої та юнацької творчості. Регулярно проводяться інтелектуальні вікторини, на яких демонструють свої додаткові знання з української мови. Яскравим показником науково-дослідницької діяльності є виступи вихованців на щорічній конференції «Пошуки. Знахідки. Відкриття», яка проводиться при Донецькому центрі дитячої та юнацької творчості.


Гурток «Торське наукове товариство»

Гурток «Торське наукове товариство»

Керівник гуртка: Поух Людмила Йосипівна

Вихованці гуртка: діти 15-20 років

Місце роботи гуртка: ВСП НАУ СК НАУ, м. Слов᾿янськ

Творче кредо керівника: «Завдяки історичній пам᾿яті людина стає особистістю, народ – нацією, країна – державою» (М. Грушевський)

Графік роботи гуртка:

Понеділок: 14:45-16:45

Вівторок: 13:30-15:30

Середа: 13:30-15:30

Четвер: 13:30-15:30

Субота: 10:00-14:20

Інформація про гурток:

Гурток «Торське наукове товариство» об’єднав студентів Слов’янського коледжу Національного авіаційного університету в корпоративну групу дослідників історії рідного краю. Історичне краєзнавство є одним із джерел збагачення вихованців гуртка знаннями про історію рідного краю, засобом виховання почуття патріотизму, формування громадянських понять і якостей.

Історико-культурна спадщина Слов’янського району вражає своїм багатством та різноманітністю, має таємниці, потребує вивчення, дослідження і збереження. Саме історичне краєзнавство містить в своєму арсеналі всі інструменти для реалізації цих завдань.

Заняття гуртка спрямовані на формування у вихованців системного мислення, поглиблення знань, умінь, і навичок з історії України, всесвітньої історії, географії, культурології та турисько-краєзнавчої роботи.

Консультації, робота в архівах, музеях, бібліотеках, робота з каталогами, тематичні лекції в музеях, заповідниках, практичні заняття, експедиції, екскурсії, індивідуальні і групові проекти – складові навчально-виховного процесу.

На заняттях гуртка використовуються інноваційні технології за авторською методикою, а саме технологія навчання як дослідження, проектна технологія, технологія міжпредметних зв’язків, технологія викладання контраверсійних та уразливих питань з історії. Застосовуються різноманітні засоби навчання: наочні посібники, картографічний матеріал, архівні документи, технічні засоби навчання.

Вихованці гуртка «Торське наукове товариство» втілюють інтегровані знання з історичного краєзнавства в творчу, креативну науково-дослідницьку діяльність по створенню персоніфікованої історії Слов’янщини з найдавніших часів до сьогодення. Наукові творчі надбання юних дослідників сприяють відтворенню історичної правди, збереженню культурної спадщини рідного краю та гідно поповнюють її скарбницю. Предметні, соціально-громадянські компетенції сприяють формуванню освіченої та навченої особистості, вихованню патріота і громадянина європейської України.

Досягнення

─ І місце у конкурсі «Сіверський Донець – очима молоді» за відеофільм «Сузір’я талантів. Народжених за джерела поетичного Сіверського Дінця» (Слов᾿янськ, 2018);

─ ІІІ місце у конкурсі «Сіверський Донець – очима молоді» за науково-дослідницьку роботу «Тор – брама у два світи» (Слов᾿янськ, 2018);

─ ІV місце у Всеукраїнському конкурсі наукових робіт по лінії МАН за історико-дослідницький проект «Час збирати каміння…» (Слов’янськ 2018);

─ Диплом Лауреата ІХ Всеукраїнського літературно-музичного фестивалю в шанування воїнів України «Розстріляна молодість» в номінації «Література та кіномистетство» (Житомир, 2018);

─ І місце у Всеукраїнському відкритому літературно-музичному фестивалі вшанування воїнів «Розстріляна молодість» за відеофільм «Незламні духом, Нездоланні, і часу, навіть, непідвладні» (Житомир, 2020);


Гурток «Літературна творчість»

Гурток «Літературна творчість»Бондаренко Г.І.

Керівник гуртка: Бондаренко Галина Іванівна

Вихованці гуртка:  учні 8-11 класів

Місце роботи гуртка:  СЗОШ-І №13, смт. Олексієво-Дружківка

Творче кредо керівника: Уміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміння їх виростити – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини.

Графік роботи гуртка:

Вівторок: 16:10-18:10

Середа: 16:10-18:10

Четвер: 15:50-17:50

П’ятниця: 15:50-17:50

Субота: 12:00-16:10

Інформація про гурток:

Метою роботи гуртка є формування компетентностей особистості в процесі творчої і науково-дослідницької діяльності вихованців у галузі літератури. Відповідно до поставленої мети основні завдання полягають у формуванні у вихованців таких компетентностей:

– пізнавальна: розширення кругозору; формування культурознавчої компетенції; поглиблення знань з української літератури; збагачення й актуалізація термінологічного апарату; формування наукового світогляду; засвоєння наукового способу пізнання реальності; засвоєння понять про природу творчості; поглиблення теоретико-літературознавчих знань; формування професійного інтересу до літературного процесу в усіх його проявах;

– практична: вивчення текстів художніх творів у єдності змісту і форми, історико-літературних відомостей і теоретико-літературних понять; удосконалення вмінь аналізу й інтерпретації літературного твору; розвиток літературознавчих умінь вихованців; ознайомлення з основними формами науково-дослідницької роботи; формування навичок науково-дослідницької діяльності; активне застосування отриманих знань в інтелектуальній роботі; збагачення словникового запасу вихованців; вироблення вміння вести спостереження над способами і прийомами типізації та індивідуалізації характерів художніх творів, побудовою композиції та сюжету, мовою і особливостями віршування, написання творів різних жанрів, навчання елементам версифікації та редагування власних текстів та текстів інших авторів;

– творча: розвиток творчих здібностей особистості, уяви, фантазії, образного, критичного, логічного, абстрактного мислення; підвищення інтересу до пізнавальної та пошукової діяльності, формування творчих підходів до науково-дослідницької діяльності; виховання в учнівської молоді естетичних смаків, поваги і свідомого ставлення до літератури як явища культури, засобу отримання знань; формування читацької культури за допомогою актуалізації міжпредметних зв’язків; формування потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;

– соціальна: виховання самостійного творчого бачення та аналітичного підходу до літературних явищ, починаючи з написання твору до активної участі в літературних конкурсах різного рівня, літературних заходах краю; виховання інтересу до мистецького життя і літературного зокрема, потягу до читання новинок літератури, часописів; розвиток загальної культури, моральних якостей, громадянської позиції; виховання поваги до творчого доробку, думки та позиції інших; реалізація творчих здібностей; розвиток психологічних якостей особистості учнів: цікавості, наполегливості, самостійності в отриманні знань; формування позитивних якостей емоційно-вольової сфери таких, як: самостійність, працелюбність, вимогливість, доброзичливість і товариськість.

Досягнення:

За відносно нетривалий період роботи вихованці гуртка досягли певних успіхів, а саме:

− брали активну участь у загальношкільних виховних заходах: «До тебе я, Тарасе, йду», «Мова – то предків надбання, мова – багатство моє», «Та не можуть душу зігрівати, ті, що не палають, не горять»;

− долучилися до організації віртуальної виставки нових надходжень «Куферок особливих книг»;

− підготували для учнів молодших класів віртуальну подорож «Країна, яку я мрію відвідати»;

− були учасниками Всеукраїнського фестивалю «Єдина родина» (конкурс читців);

− брали участь у міських заходах із нагоди 200-літньго ювілею Михайла Петренка, виступивши з літературно-мистецькою композицією «Блакитне небо Михайла Петренка» перед мешканцями і гостями Слов’янська;

− брали участь у П’ятих Всеукраїнських молодіжних Ольжичевах читаннях (м. Миколаїв), де успішно захистили свої творчі проекти, а також виступили перед учасниками цього заходу з композицією «Щира мамина молитва як оберіг від ворожої кулі», присвяченою воїнам АТО;

− активно долучалися до науково-пошукової роботи, захищаючи власні праці, подані на конкурс МАН, а також через публікації своїх статей у збірці «Пошуки. Знахідки. Відкриття!» (укладеною за ухвалою науково-методичної ради Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості);

− власні бачення наповнення поняття рідна мова окремих вихованців було включено в доповідь «Функціонування української мови на Донеччині», оприлюдненої керівником гуртка під час вебінару «Рідномовна і багатомовна освіта в контексті сталого розвитку суспільства», ініційованого Національною Академією педагогічних наук України, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих, кафедрою юнеско «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», всеукраїнським товариством «Просвіта» імені Тараса Шевченка (лютий, 2018 р.;

─ обласний фестиваль різдвяних традицій «Різдвяне диво»: перше місце в номінаціях «Кутя», «Вареники», друге − в номінаціях «Десерти» (пампухи, кисіль), третє − у номінації «Напої».