Цікавинки для турботливих батьків. “Використання мнемотехніки для розвитку мовлення дітей дошкільного віку”

Педагог гуртка “Словничок” (Олена Гриненко) пропонує ознайомитися з поняттям “мнемотехніка”, використовувати її для розвитку мовлення, пам’яті, мислення, уваги дітей дошкільнят.

Мнемотехніка – мистецтво, що дозволяє краще й швидше запам’ятовувати образи. До складу мнемотехніки входять методології і правила, спрямовані на поліпшення функціональності пам’яті. Завдяки їм педагоги і батьки можуть без проблем організовувати інформацію, що надходить у мозок дитини, створюючи при цьому асоціативні зображення.

Дитина починає запам’ятовувати цифри та складні слова за допомогою яскравих образів. Внаслідок цього отримана ним інформація швидше і міцніше закріплюється.

Мнемотехніку можна застосовувати і вдома. Так, запропонуйте намалювати дитині схеми-малюнки про те, як пройшов день. Час від часу давайте картинки і нехай малюк самостійно складе вам розповідь. Ви можете дати картинку з відомої вам обом книжки і запропонувати малюкові придумати свій відмінний від оригіналу фінал.

Регулярне застосування означеної техніки допоможе дитині збагатити свій словниковий запас, навчить вибудовувати грамотні логічні ланцюжки. Досвід використання прийомів мнемотехніки під час роботи показав, що ця технологія сприяє формуванню у старших дошкільників фонематичного сприймання , правильної звуковимови, граматичної будови мовлення, активізації процесів автоматизації та диференціації звуків, розвитку зв’язного мовлення. Застосування запропонованих прийомів дозволяє по-новому розв’язувати проблеми навчання дітей, завдяки формуванню відповідних навичок, творчому підходу до організації роботи, створення ситуації успіху, що є найдоцільнішою мотивацією процесу ефективного навчання.

Мнемотаблиця включає в себе сукупність візуального і звукового супроводу, що полегшує запам’ятати вірш. На кожне слово або маленьке словосполучення придумується картинка – символ, що зображує дію або предмет, таким чином, весь вірш (казка тощо) замальовується схематично.